piątek, 17 czerwca 2011

Majowe spotkanie w DKK







   25 maja 2011 r. na spotkaniu Dyskusyjnego Klubu Książki omawialiśmy książkę Małgorzaty Kalicińskiej "Zwyczajny facet".

Pisarka o swojej książce powiedziała tak: "Napisałam Zwyczajnego faceta, bo tacy istnieją. Nie rzucają się w oczy, są cisi, nie narzekają, cierpliwie znosząc swój los. Dyskretni, a może wstydliwi? Temat przemocy psychicznej dotyczy głównie kobiet, ale i one bywają niebezpieczne,
głośne, trudne, "awanturne". Głupota, podłość i inne cechy ludzkie nie posiadają określonej płci. Według mnie (jestem emancypantką) są dobrzy i źli ludzie, a nie anielskie kobiety i wredni faceci. Chyba zauważyłam problem i opisałam go - po prostu." Książka wywołała w klubie burzliwą dyskusję. Wydawać się mogło, że zdania będą jednakowe, a jednak klubowicze opowiadali się albo po stronie Wieśka - głównego bohatera albo po stronie jego żony. Zapraszam na następne spotkanie i informuję, że następuje zmiana terminu.
Następne spotkanie odbędzie się 6 lipca o godz. 17.00. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz